Praktijk Watervliet

Medical Taping

De basis van het Medical Taping Concept werd in de jaren zeventig gelegd in Japan en Korea. Er werd toen een elastische tapesoort ontwikkeld, die de spieren en gewrichten  in hun functie kon ondersteunen, zonder daarbij de beweging te beperken (wat wel gebeurt bij witte sporttape).

Na weefseltrauma reageert het weefsel altijd met een ontstekingsreactie.Er ontstaat daardoor een lokale zwelling welke een drukverhoging geeft op het omringende weefsel. Dit verstoort vervolgens weer de bloedcirculatie en belemmert de lymfeafvoer, waardoor de druk op de pijnreceptoren toeneemt.

De elasticiteit en het gewicht van deze tape komt overeen met de menselijke huid. Zodoende heeft de tape een soort ‘liftende werking’ op de opperhuid als het op de huid wordt aangebracht met als direct gevolg dat door deze onmiddellijke drukvermindering, de bloedcirculatie en de lymfeafvoer weer kunnen worden hersteld (activeren lichaamseigen herstelproces) en de druk op de pijnreceptoren zal afnemen.

Medical Taping wordt in deze praktijk toegepast bij:

spierblessures en gewrichtsklachten, zoals bijvoorbeeld tenniselleboog, RSI-klachten, carpaal tunnelsyndroom, enkeldystorsie, knieklachten, heupklachten,hielspoor, tendinitis schouderspieren, frozen shoulder,
lage rugklachten, ribcontusie, nekklachten en houdingscorrectie.

Kwaliteit

Tarieven

Praktijk Watervliet   |    Vlijekreek 10    |     4465 AK    |    Goes    |    06 - 12230702   |    watervliet@zeelandnet.nl